יצירת מצגת עסקית מקצועית ושובת לב

מצגת עסקית  ללקוח חדש צריכה גם  להיות מושכת מבחינה ויזואלית וגם להיות אינפורמטיבית, ומקצועית על מנת לתת רושם חזק מאוד עליכם כנותן שירות.

 

על מנת לצלוח את המשימה היטב,  בצע את הפעולות הבאות:

1. הגדרת מטרה

לפני צלילה לתהליך העיצוב, חיוני להגדיר את מטרת המצגת שלך. שאל את עצמך מה אתה רוצה להשיג ואיך אתה רוצה שהקהל שלך יגיב. בהירות זו תנחה את בחירות העיצוב שלך ותעזור לך ליצור מצגת ממוקדת ומשפיעה.

 

2. הבנת קהל היעד שלך

כדי למשוך את הקהל שלך בצורה יעילה, חיוני להבין את הצרכים, העדפותיו וציפיותיו. ערכו מחקר יסודי כדי לזהות את הדמוגרפיה, תחומי העניין, סביבת המתחרים ורמת הידע שלהם. 

 

3. עיבדו על תבנית ברורה למצגת

נסו לבנות טמפלט, כלומר תבנית קבועה של שקפים במצגת המציגים את הנקודות החשובות ביותר שתרצו לדון בהם. אם לדוגמא מדובר בעסק חדש לגיוס , תוסיפו שקפים כמו תוצאות בחודשים האחרונים , מדדי KPI , תחזית לרבעון הבא וכדומה.

 

4. בניית סיפור

לכל מצגת כובשת יש נרטיב משכנע. מבנה תוכן שמספר את הסיפור מההתחלה ועד הסוף. כל שקף במצגת אמור לתמוך ברעיון המרכזי ולחזק אותו. סיפור טוב הוא סיפור הנבנה בהדרגתיות , בונה את התחושה אצל הקהל של חשיבות הדברים ומסיים בהמלצות חותכות לפעילות עתידית מה כדאי לעשות. מצגת ללא התבוננות עתידית על המשמעויות של נושא המצגת תהיה לוקה בחסר.

 

5. זיקוק המסר

במצגת עסקית חשוב לזקק את המסר בצורה ברורה וקלה לעיכול. הימנע מהצפת יתר של הקהל שלך עם מידע מוגזם או פרטים מיותרים. התמקד בהעברת המסר המרכזי בצורה ברורה ותמציתית, והבטיחו שכל שקופית ומילה משרתות את אותה מטרה.

 

6. התחשב באורך המצגת

לעתים קרובות הזמן מוגבל  בפגישות הצוות בה מוצגות המצגות עסקיות, ולכן חיוני לתכנן את התוכן שלך בהתאם. קבע כמה זמן יש לך ובנה את המצגת שלך כך שתתאים היטב למסגרת הזמן הזו. שים לב לקצב ואפשר הפסקות כדי לאפשר לקהל שלך לספוג את המידע.

 

7. התייחסות לשאלות מהקהל

מפגשי שאלות ותשובות הם חלק בלתי נפרד מכל מצגת עסקית. צפה מראש שאלות פוטנציאליות והכן תשובות תמציתיות ואינפורמטיביות. עודדו את הקהל שלכם לשאול שאלות לאורך המצגת, אך גם הקצו זמן ייעודי בסוף לדיון מקיף יותר.

 

8. שימוש בוויזואלים ובנתונים

עזרים חזותיים, כגון גרפים ותרשימים, יכולים לשפר מאוד את ההתרשמות של הקהל מהמצגת שלך. השתמש בהם אסטרטגית כדי להמחיש נקודות מפתח, לתמוך בנתונים ולהפוך מידע מורכב לעיכול יותר. עם זאת, הימנע מלהציף את השקופיות שלך בתוכן מוגזם, מכיוון שזה עלול להסיח את דעת הקהל ולבלבל. מומלץ 3-4 גרפים במצגת קצרה של רבע שעה או 5-8 אלמנטים ויזואליים במצגת של חצי שעה.

 

9. שמירה על הפוקוס

לאורך תהליך העיצוב, הקפד תמיד להתמקד במעורבות קהל היעד שלך. שקול את נקודת המבט, הצרכים וההעדפות שלהם בכל שלב. השאיפה שלכם היא ליצור מצגת כובשת מבחינה ויזואלית (מה לעשות איך שנראית המצגת חשוב לא פחות)  ומצגת המעבירה מסר ברור ומשכנע,  על הקהל שלך.

 

סיכום

כתיבת מצגת עסקית מצריכה תכנון מדוקדק והתחשבות בגורמים שונים כמו עיצוב, הגדרת יעד, קהל יעד, בניית סיפור, הקדמה, שיתוף הקהל וזיקוק מסרים. על ידי ביצוע שלבים אלה, אתה יכול להבטיח שהמצגת שלך מתקשרת ביעילות את המסר שלך ומשתפת את הקהל שלך.

באתר שלנו , טומהוק שיווק , ניתן ללמוד עוד על הדרכים המדויקות לכתיבה של מצגת ויז'ואלית ומקצועית משלב התכנון ועד לשלב הביצוע הסופי . זה מצריך מעט שעות של אימון והתמקצעות אבל עם הזמן , התוצאות ישתפרו ואתם תקבלו מחמאות על הפרזנטציה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שיווק בדיגיטל

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום השיווק בדיגיטל, כל מה שרציתם לדעת על שיווק בדיגיטל במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה: